sebinar-faq

1- برای شرکت در وبینارها چه پهنای باند و چه مقدار حجم اینترنتی نیاز است؟

برای مشاهد بدون مشکل و با کیفیت وبینار اینترنت ADSL و حداقل سرعت اینترنت 256 کیلوبایت بر ثانیه واقعی و نرخ دانلود 50 Kb/s توصیه می شود اما نرم افزار وب کنفرانس این ویژگی را دارد که کیفیت نمایش را برای سرعت های مختلف تنظیم نماید، همچنین کاربران با سرعت اینترنت 128 کیلوبایت بر ثانیه نیز اکثرا بدون مشکل در وبینارها شرکت کرده اند. زیرا در محیط نرم افزار امکان متوقف کردن تصویر به اشتراک گذاری شده توسط سخنران فراهم می باشد و این امکان موجب می شود به راحتی امکان شنیدن صدای سخنران بدون هیچگونه مشکل حتی با سرعت های پایین تر را داشته باشید.

 

2-  محتوای وبینارها معمولا به چه صورتی است؟ (تنها صوت یا صوت+تصویر و…)

کلیه وبینارها می توانند ترکیبی از صوت و تصویر سخنران/استاد، فایل پاورپوینت (یا هر فرمت دیگر) ارائه به همراه امکان ارسال نظرات کاربران به صورت مستقیم و صحبت کردن آنها (پش از کسب اجازه از پشتیبان) باشند. شما به معنای واقعی فراتر از آن چیزی که در یک رویداد فیزیکی و حضوری را در وبینارها خواهید داشت بدون حضور فیزیکی خودتان.

 

3- زمان برگزاری هر وبینار چقدر است؟

زمان برگزاری برای وبینارهای مختلف، متغیر می باشد، اما زمان استاندارد و مرسوم وبینارها در سراسر دنیا از 45 تا 75 دقیقه متغیر است.

 

4- چرا در هنگام ثبت نام اطلاعات شخصی همچون نام و نام خانوادگی و شماره موبایل دریافت می شود؟

نام و نام خانوادگی کاربران برای صدور گواهینامه حضور در وبینار (که توضیحات آن در سئوال 1 آورده شده است) و شماره همراه و آدرس ایمیل نیز برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی دریافت می شود. همچنین آدرس ایمیل کاربران به عنوان نام کاربری و شماره همراه به عنوان رمز عبور وی برای ورود به محیط وبینار مورد استفاده قرار می گیرد. تلفن ثابت اختیاری است و مقطع و رشته تحصیلی برای اطلاع رسانی هدفمند دریافت می شود. همچنین ایـ سمینار متعهد می شود اطلاعات خصوصی کاربران را حفظ کند و سوء استفاده از آنها خلاف قانون و قابل پیگیری خواهد بود.

 


 سئوالات در هنگام ورود به وبینار:


 1- با توجه به اینکه تمام نرم افزار های مورد نیاز را نصب کرده ام، اما باز هم نمیتوانم وارد وبینار شوم؟

خواهشمند است براساس پرسش دوم عمل نمایید.

2- چگونه می توانم قبل از ورود به وبینار، از نصب بودن نرم افزارها اطمینان حاصل کرد؟

شما می توانید با کلیک بروی لینک زیر از نصب بودن تمام نرم افزارها و حتی سرعت و کیفیت برقراری اتصال اینترنت خود اطمینان پیدا کنید:

http://live.e-seminar.ir/common/help/en/support/meeting_test.htm

 

– مرحله اول: نصب افزونه فلش پلیر بروی مرورگر مورد نظر

از طریق لینک زیر فایل نصبی افزونه فلش پلیر را با توجه به مرورگر خود دانلود نموده و نصب نمایید…

http://e-seminar.ir/index.php/guides/webinars-workflow.html?id=101

– مرحله دوم: عدم باز بودن پورت 1935

مشکل باز نبودن پورت 1935 می باشد که برای رفع مشکل می بایست با مسئول شبکه آن محل (در صورتی که شاغل هستید) یا سرویس دهنده اینترنت تماس بگیرید.

– مرحله سوم: سرعت اتصال به اینترنت

مشکل از سرعت اتصال به شبکه اینترنت می باشد. لطفا از اتصال اطمینان حاصل نموده و سپس با سرویس دهنده اینترنت خود تماس حاصل نمائید.

– مرحله چهارم: عدم نصب افزونه بهینه سازی برگزاری وبینار

از طریق لینک زیر فایل نصبی افزونه فلش پلیر را با توجه به مرورگر خود دانلود نموده و نصب نمایید…

http://e-seminar.ir/index.php/guides/webinars-workflow.html?id=101

 

 


 مشکلات در حین برگزاری وبینار:


1- چگونه می توان صدا و میکروفن و کیفیت آنها را در حین برگزاری وبینار تست کرد؟

برای تست صدا، میکروفن، کیفیت و بررسی صداهای محیطی، می بایست در نرم افزار از طریق منوی Meeting، بروی گزینه Audio Setup Wizard… را انتخاب نمایید:


و از طریق پنجره باز شده پس از گذراندن مراحل مختلف تست، از صدا، میکروفن و… اطمینان حاصل فرمایید.


 

2- صدای سخنران پایین است و صدا بخوبی شنیده نمی شود؟

برای اینکه به خوبی صدای سخنران را داشته باشید، می بایست همانطور که در شکل زیر نشان داده شده، از قسمت بالای نرم افزار، بروی آیکون صدا کلیک کرده و گزینه آخر  Adjust Speaker Volume… را انتخاب نمایید:


سپس از طریق پنجره باز شده بلندی صدا را تنظیم نمایید و در آخر بروی ok کلیک کنید:


 

3- هنگام برگزاری کلاس، صدای استاد را منقطع دریافت می کنم؟

مرحله اول: بررسی وضعیت اتصال به شبکه اینترنت در حین برگزاری کلاس الکترونیکی

بعد از ورود به کلاس مطابق شکل زیر با کلیک بر روی گوشه سمت راست بالا (مطابق شکل) وضعیت Connection status و Latency خود را ملاحظه نمایید.
در صورتی که وضعیت Excellent باشد به این معنی است که شبکه ارتباطی شما از کیفیت مناسبی بر خوردار است و در صورتی که وضعیت Poor نمایش داده شود (به شکل توجه کنید) به این معنی است که شبکه ارتباطی که از آن استفاده می کنید دارای کیفیت مطلوب نیست. بین این دو محدوده وضعیت های دیگری مانند fair و … نشان داده خواهد شد. در این صورت با پشتیبان ISP خود تماس گرفته و مشکل را پیگیری نمایید.

 

مرحله دوم: pause کردن تصویر استاد (هنگام فعال بودن وب کم).

برای انجام این کار نشانگر موس را در به طرف پایین گوشه ی سمت راست تصویر استاد برده و بر روی آیکون پاز کلیک نمایید.(در صورتی که پهنای باند اینترنتی مناسبی در اختیار ندارید این عمل به بهبود کیفیت صدا، کمک شایانی خواهد کرد.)

همچنین در صورتی که مجددا می خواهید تصویر استاد را مشاهده نمایید، بروی آیکون Play در وسط تصویر سخنران کلیک کنید.

 

 
4- نوشته های فارسی که ارسال میکنم به همریخته نمایش داده می شود؟

1- برای رفع این مشکل باید به جای حرف ی از کلید ترکیبی Shift+X استفاده نمایید (یعنی در هنگام تایپ جرف ی در هر کلمه، دو دکمه Shift و X را بصورت همزمان از روی کیبورد خود نگه دارید).

2- با نصب افزونه کیبورد فارسی مشکل تایپ حرف ی حل خواهد شد.

کامپیوتر شخصی:

 

سیستم عامل نام افزونه نسخه دریافت آخرین ویرایش راهنمای نصب
ویندوز کیبورد فارسی 2.12 دریافت

 

تلفن همراه و تبلت:

سیستم عامل نام افزونه نسخه دریافت آخرین ویرایش توضیحات
آندروید مرورگر پافن 3.5.11 دریافت برای ورود به وبینارها از این مرورگر استفاده شود.
iOS مرورگر پافن آخرین نسخه دریافت برای ورود به وبینارها از این مرورگر استفاده شود.

3- استفاه از مرورگر گوگل کروم، جملات بهم ریخته را بصورت صحیح نمایش می دهد.

 


 © کپی رایت این متن بصورت کامل متعلق به رسانه ایـ سمینار می باشد.